Forum

eller Registrera för att skapa inlägg och ämnen.

konstant skrammel/ljud från baksidan av bilen på ojämna vägar.. bilen är en 2021 och har 12k miles, köptes nyligen från Tesla

Jag letar efter lite hjälp med det här problemet... Jag köpte min 2021 Tesla Y Dual Motor med ca. 12 000 mil på den 2023-12-30 från Teslas begagnade bildivision... Jag har lagt cirka 2 500 mil på den och jag har ett väldigt irriterande skramlande från baksidan av bilen... Det händer när jag kör på en ojämn väg... Och det är konstant... Jag har kontrollerat allt och kan inte hitta det... När jag gick till Tesla-återförsäljaren i Monterey, Kalifornien, sa de till mig att det inte täcktes av Teslas garanti... Och de skulle debitera mig minst 240 USD för att starta diagnosprocessen och sedan debitera mig därifrån för att hitta den... Att den kunde gå in i tusentals för att hitta och fixa den... efter att jag tagit ut servicerådgivaren och mekanikern för en provkörning erkände de båda att de hörde det och de kände att det var ett interiört skrammel ... Bilens historia visar att den aldrig har varit inblandad i en olycka som har rapporterats... Har jag någon utväg för att försöka lösa detta skramlande/bullerproblem? En av de frustrerande procedurerna med att köpa en begagnad Tesla från Tesla är att du inte kan se eller köra bilen innan du köper bilen... Att de intygar att bilen är fri från defekter... Och du betalar för bilen i förväg... Sedan om du bestämmer dig för att du inte vill acceptera bilen, då behåller de en deposition på 500 $ från dig... Jag tror att skramlet/ljudet var där när jag köpte bilen... Och Tesla borde ansvara för att fixa det... Men servicerådgivaren i Monterey var inte överens... Vad är dina tankar? Och vilka är mina möjligheter?

Tja, din bil är ny nog att den fortfarande är under garanti. Du kan ta chansen och be Tesla fixa det. Om de upptäcker att orsaken är något som är löst eller trasigt, kommer det förmodligen att täckas av garantin. Men om de finner att orsaken var någon marmor eller annat främmande föremål, var då beredd att betala för det.

Teslaforum.se har reagerat på detta inlägg.
Teslaforum.se
Citat från garsh den februari 21, 2024, 10:07 e m

Tja, din bil är ny nog att den fortfarande är under garanti. Du kan ta chansen och be Tesla fixa det. Om de upptäcker att orsaken är något som är löst eller trasigt, kommer det förmodligen att täckas av garantin. Men om de finner att orsaken var någon marmor eller annat främmande föremål, var då beredd att betala för det.

Tack för ditt svar... Tyvärr var inte den här servicerådgivaren den mest tillmötesgående eller sympatiska killen... Han nämnde att Teslas garanti för skrammel och nosies hade löpt ut? att den bara gällde i 1 år och ett visst antal mil och att min bil inte längre var täckt... han sa att om det visade sig vara en defekt del skulle Tesla stå för kostnaden för reparationen... men om inte då skulle jag vara ansvarig? Jag frågade om det kan vara ett tappar i bilen skulle det täckas av Tesla? han sa nej... om inte klämman var trasig? bilen har inget omnämnt några tidigare reparationer i historien som jag visades... När jag först hämtade bilen hördes det ett högt knarrande ljud under acceleration eller brott... Dessutom, när jag drog i en vinkel ur en uppfarten, och bilens chassi skulle vrida, jag hörde ett högt knarrande ljud... Jag tog den till Tesla och de kvitterade ljudet... Och fixade det... Sa att det hade något att göra i underramen... Jag hörde inte detta senaste ljudet tills jag kör på en ojämn vägyta... Sedan är det ett konstant rasslande som en tallrik i en mild jordbävning.

Rulla till toppen